Op deze pagina vind je een antwoord op de meest gestelde vragen over onze winkel, onze producten, de bezorging, service of reparatie en onze klantenservice.
Bestellingen
Het uitkiezen van een stof is natuurlijk super moeilijk en is vanaf de website lastig te zien. Daarom bieden wij de mogelijkheid tot het aanvragen van gratis kleurstalen. Dus wil jij graag een bestelling plaatsen maar ben je nog niet zeker van de stof en kleur? Vraag dan hieronder gratis stofstalen aan!
–> Direct stofstalen aanvragen <—
Je ontvangt jouw stofstaal/stofstalen binnen 5 werkdagen.
Note: omdat jouw bed speciaal voor jou gemaakt wordt, kan het zijn dat de kleurtoon van jouw bed iets of wat afwijkt van de eerder ontvangen stofstaal.
Wanneer je jouw bestelling wil wijzigen of annuleren vragen we je dit zo spoedig mogelijk, binnen drie dagen na het plaatsen van de bestelling, schriftelijk (per email) door te geven. Als gevolg van de wijziging kan het zijn dat de verwachte levertijd wijzigt.
Mocht je onverhoopt nog iets willen wijzigen aan je bestelling is dat enkel mogelijk is binnen drie dagen na aankoop. Na deze twee dagen is Handerson genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Onze afdeling Klantenservice informeert je graag over de mogelijkheden van het wijzigen of annuleren van jouw bestelling.
Is er sprake van een ‘custom made’ bestelling (producten die speciaal volgens jouw wensen zijn geproduceerd) bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen.
De kosten voor het aanbrengen van een wijziging (na de termijn van drie dagen) bedragen 20% van het aankoopbedrag. De kosten voor het annuleren van een bestelling (na de termijn van 3 dagen) bedragen 30% van het aankoopbedrag.
Je kunt eenvoudig via www.handerson.nl bestellen in maar 3 eenvoudige stappen.
Stap 1:
– Selecteer een product dat bij je past, en plaats dit product in de ‘winkelwagen
– Uiteraard kun je geselecteerde producten nog aanpassen of verwijderen.
– Ben je klaar met selecteren van het juiste product ga dan naar stap 2
Stap 2:
Klik rechtsboven op de website op het ‘winkelwagen’ logo.
– Je krijgt dan een duidelijk overzicht van het geselecteerde product.
– Ook het totaal te betalen bedrag inclusief alle kosten is ook duidelijk zichtbaar.
– Klopt dit, klik dan op ‘Doorgaan naar afrekenen’ en ga naar stap 3.
– Op deze pagina vul je eenvoudig al je gegevens in die nodig zijn om het geselecteerde product voor je te produceren.
Bij het plaatsen van een order betaal je 20% aan. Het resterende bedrag betaal je pas bij levering, je kunt dan pinnen of contant betalen.
– Na het invullen van de naw gegevens kun je, indien wenselijk, nog een bestelnotitie toevoegen.
– Vink na het lezen van onze algemene voorwaarden het vakje aan en ga hiermee akkoord.
– Klik nu op de knop ‘bestelling plaatsen’ en nu is je geselecteerde product besteld.
Stap 3:
Gefeliciteerd met je bestelling! Je geselecteerde product is besteld en nog 1x zie je duidelijk wat je hebt besteld bij Händerson.
Uiteraard krijg je binnen enkele minuten een bevestigings-mail met een duidelijk overzicht van het bestelde product. Je ontvangt een bevestiging van de aanbetaling en daarna een bevestiging van de order. Zodra je bestelling gereed is voor levering nemen wij contact op voor een leverafspraak.
Uiteraard ben je van harte welkom in onze showroom in Tilburg. Daar staan wij van dinsdag tot en met zaterdag, tussen 10.00 en 17.00 uur, klaar om je te adviseren en om je te helpen met het samenstellen van je gewenste Händerson boxspring. Voor meer informatie kun je ons altijd mailen ([email protected]) of even bellen 013 – 58 21 808.
Complete boxsprings, matrassen en toppers kunnen nooit zomaar worden geretourneerd. Je dient hiervoor altijd contact op te nemen (via telefoon of mail).
Het geretourneerde product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking, het product is ongebruikt en ongemonteerd en het product is niet speciaal voor jou aangepast.
Producten die om hygiënische en/of gezondheidsredenen niet kunnen worden geretourneerd en waarvan de verpakking geopend is, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Enkel ongeopende producten kunnen dus worden geretourneerd.
Voor een snelle afhandeling van jouw retourzending, vragen we je om de bestelling ongebruikt, in de originele verpakking en in een stevige verzenddoos te retourneren.
Lig je graag knus tegen elkaar, in het midden van het matras? Of slaap je alleen, maar wel graag in het midden van het matras? Kies dan voor één groot matras.
Wanneer je namelijk in bovenstaand geval voor twee lossen matrassen kiest, bestaat de kans dat je de balkenrand van de matrassen voelt. (De buitenrand van de matrassen bestaat uit 10cm foam, dit noemen we de balkenrand). Door dat er twee losse matrassen tegen elkaar liggen, lig je op 20cm foam, ofwel balkenrand. Dit vormt nauwelijks naar het lichaam. Dit kan als té stevig worden ervaren.
Let op: De matrasmaten die in aanmerking komen voor de omruilgarantie: 80×200/210/220cm, 90×200/210/220 cm en 100×200/210/220cm.
Acties en aanbiedingen
Alle aanbiedingen op deze website zijn vrijblijvend. Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van de beschikbaarheid van bestelde producten. Alle afbeeldingen van te bestellen producten vormen alleen een aanduiding. Handerson BV of de desbetreffende leverancier is niet aansprakelijk voor afwijkingen van welke aard ook.
Neem contact op met de klantenservice zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden.
Heb je je spellingswijze gecontroleerd? Is de code nog geldig? Heb je alles gecheckt en werkt de code nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice.
Betalen
Handerson kent meerdere betaalmogelijkheden (altijd in euro’s en inclusief BTW). Zo kun je betalen via Ideal, overboeking, gespreid betalen (Payin3) of bankcontact.
Bij een bestelling heb je de volgende betaalmogelijkheden. Je kunt ervoor kiezen om alles direct te betalen, 20% aan te betalen en het restantbedrag te betalen bij levering, of je betaalt gespreid (payin3).
Bekijk hier alle betaalmogelijkheden.
Het restbedrag van de factuur betaal je wanneer wij het bed komen leveren. Onze bezorgers beschikken over een mobiel pinapparaat waarmee u het nog openstaande bedrag contactloos kunt pinnen.
In verband met het coronavirus hebben wij een voorkeur voor betaling per pin. Als het echt niet anders kan is een contante betaling ook mogelijk. Let op het betalen met creditcard is niet mogelijk.
Bezorging & montage
De huidige levertijd bedraagt tussen de 12 en 16 weken. Dat geldt voor de boxsprings die op maat voor je gemaakt worden. Heb je voor een voorraadmodel gekozen, dan bezorgen we deze binnen twee weken bij jou thuis.
Wegens de huidige situatie (corona en schaarste in bepaalde grondstoffen) kan het zijn dat je boxspring wat langer onderweg is dan je van ons gewend bent. Wij houden je per mail zo veel mogelijk op de hoogte van de vertraging. Derhalve gelden de levertijden als een indicatie en kunnen dus afwijken.
Heb je tijdens het wachten toch nog een prangende vraag over je bestelling? Neem dan contact op met de klantenservice.
Uiteraard doen wij onze uiterste best om je boxspring zo zorgvuldig mogelijk naar boven te brengen. Maar om ervoor te zorgen dat je nieuwe bed zonder schade en problemen in je slaapkamer belandt, is het belangrijk met een aantal zaken rekening te houden. Hieronder enkele tips.
– Meet je slaapkamer op. Het klinkt heel logisch, toch wordt het vaak vergeten: meet of je nieuwe bed goed past in je slaapkamer.
– Maak een plattegrond van je slaapkamer en teken daarin je nieuwe bed. Houd rekening met openslaande deuren, radiatoren en andere dingen die zich niet gemakkelijk laten verplaatsen.
Ook al past jouw nieuwe bed met gemak in je slaapkamer, het zal er ook moeten komen. Vooral wanneer je een boxspring met hoofdbord hebt besteld, is het aan te raden goed op te letten of het hoofdbord wel past.
Het is dan ook belangrijk te meten of je nieuwe bed daadwerkelijk door de deur en/of het trapgat past. Niet zo handig met meten of toch nog onzeker of het past?
Ga aan de slag met schaar en karton. Door een stuk karton in de juiste afmeting te knippen en te proberen of dit door de deur en het trapgat past, test je of het met jouw boxspring ook gaat lukken. Leg het karton ook op de gewenste plek van het bed in de slaapkamer, zo zie je meteen of de afmeting van het bed de juiste is.
Händerson levert en plaatst het bestelde bed op de plek die jij wenst. Zorg ervoor dat deze ruimte toegankelijk en leeg is om beschadigingen te voorkomen. Maak de ondergrond schoon en zorg ervoor dat waar de boxspring gemonteerd mag worden, de ondergrond zo vlak mogelijk is. Wanneer de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit niet garanderen.
Zorg ervoor dat de route en/of het trappengat vrij is. Haal kwetsbare spullen, fotolijstjes en andere accessoires even weg. Zo hebben onze monteurs optimaal de ruimte en ben je er zeker van dat je spullen gespaard blijven.
Woon je in een appartementencomplex of flat met lift? Het is een open deur, maar controleer in dit geval ook goed of je nieuwe bed in de lift past. Een nieuwe boxspring is natuurlijk leuk en helemaal fijn, maar als dat betekent dat je voortaan in het trappenhuis slaapt, wordt het toch iets minder comfortabel allemaal. Twijfel je of wil je extra informatie? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Het is helaas niet mogelijk om het oude bed/matras aan de monteurs mee retour te geven. Bekijk de website van jouw gemeente of neem contact op met de milieu straat, gemeentewerf of het afval brengstation bij jou in de buurt voor de inlevermogelijkheden.
Op het moment dat de boxspring compleet in het Handerson magazijn staat en gecontroleerd is, nemen we contact op om een bezorgafspraak te maken. Het maken van de planning geschiedt op indeling van de regio. We zoeken gezamenlijk naar een passend bezorgmoment. Ter bevestiging van de leverdatum ontvang je een mail met daarin ook de leveringsvoorwaarden en het nog openstaande factuurbedrag.
Handerson is telefonisch te bereiken op dinsdag tot en met zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Een mail sturen kan altijd: [email protected].
Mocht het onverhoopt zo zijn dat u niet tevreden bent met het aangekochte product, of dat er iets mis/kapot aan is dan vragen wij u uiteraard dit zo snel mogelijk aan ons te laten weten, bij voorkeur via mail en o.v.v. het ordernummer ([email protected]).
U brengt ons zo uitgebreid mogelijk op de hoogte van de aard van de klacht, mocht u foto’s hebben of video’s, dan ontvangen we deze ook graag!
Wij reageren zo spoedig op de mail of nemen telefonisch contact met de klant op om zo snel mogelijk tot een oplossing voor het probleem te komen.
Mocht je onverhoopt niet kunnen op de afgesproken datum dan verzoeken wij je een mailtje te sturen naar [email protected].
Wij nemen dan opnieuw contact op om een bezorgmoment in te plannen.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je onder bepaalde omstandigheden het bed toch niet kunt ontvangen rondom de afgesproken leverdatum. Geen nood. Als het nodig is kan de boxspring na het eerste contactmoment betreft bezorging de eerste twee maanden kosteloos in ons magazijn worden opgeslagen. De opslagkosten bedragen na twee maanden € 17,49 per week en worden in rekening gebracht bovenop jouw orderbedrag.
Na het bezorgen en monteren nemen onze monteurs het verpakkingsmateriaal weer mee terug. Dit wordt vervolgens op milieuvriendelijke wijze gescheiden en verwerkt. Bij zelfbouworders laten wij de de verpakking intact zodat het bed nog onbeschadigd verplaatst kan worden.
Alle artikelen worden in Nederland bezorgd mits bereikbaar via de verharde weg op de stoep en binnenshuis via normale trappenhuizen en gangen te bereiken zijn.
Op verzoek zijn leveringen buiten Nederland mogelijk, bezorging in het grensgebied van Duitsland en in de volgende Belgische provincies zijn kosteloos:
– Antwerpen
– Brussel (Vlaams Gewest)
– Limburg
– Oost-Vlaanderen
– Vlaams Brabant
Voor de volgende Belgische provincies zijn wij helaas genoodzaakt bijkomende kosten te berekenen:
– Henegouwen
– Luik
– Luxemburg
– Namen
– Waals-Brabant
– West-Vlaanderen
Gebruik en onderhoud
Uiteraard hopen wij dat het niet voorkomt, maar mocht het toch zo zijn dat uw elektrische motor een hapering vertoont verzoeken wij u enkele handelingen te verrichten, te vinden via deze link, alvorens telefonisch contact met ons op te nemen.
Het kan zijn dat de topper verschuift, de topper is een los product dat bovenop het matras ligt. Het verschuiven van de topper is afhankelijk van je slaaphouding en hoeveel je beweegt in je slaap. Mocht het zo zijn dat de topper van je boxspring, of het matras teveel verschuift raden we je aan om er een antislip matje tussen te leggen.
Alleen de volledig afritsbare Handerson tijk is uitwasbaar. Wij raden aan om eens in het half jaar de tijd van je (top)matras te (laten) wassen. Was op 40 graden met een mild wasmiddel en zet de machine op ‘fijne materialen. Het is niet verstandig de hoes in de droger te doen. Zorg er wel voor dat de hoes goed droog is alvorens erop te gaan gaan slapen.
We vragen je de topper te draaien en te keren en daarbij de topper ‘uitkloppen/schudden’
Boxsprings houd je langer mooi door een aantal tips toe te passen.
–Vermijd direct zonlicht. Vooral katoenen stoffen zijn bijzonder gevoelig voor verkleuring door zonlicht.
–Vermijd wrijving. Probeer wrijving met andere stoffen te minimaliseren.
–Bescherm je topper. Wij raden je ten zeerste aan om je topper altijd op te maken met een molton en een hoeslaken. Een molton en hoeslaken kun je namelijk vrij eenvoudig wassen en een topmatras niet. De molton en het hoeslaken vangen vooral ‘s nachts het meeste transpiratievocht op en voorkomen dus dat de topperkern vies wordt.
–Stofzuigen. Ons advies is om stoffen boxsprings wekelijks voorzichtig te stofzuigen. Stofzuig het oppervlakte van de boxspring met een zacht opzetstuk, neem het hoofdbord en zijkant van de boxspring ook mee.
–Schoonmaken. Heb je een lastige vlek in je boxspring, ga vooral niet zelf aan de slag met een (agressief) schoonmaakmiddel. Raadpleeg de instructies van de leverancier en volg de aanbevelingen op, de instructies kunnen variëren per type bekleding/stoffering.
–Top(matras) draaien. Draai elke twee weken je topmatras (hoofdeind wordt voeteneind) en keer het regelmatig, zodat je beide zijden gebruikt. Dit verlengt de levensduur van je topmatras. Een splittopmatras kun je vanwege de inkeping wel keren, maar niet draaien. Onze slaapexperts adviseren om je matras ongeveer een keer per maand, of in ieder geval vier keer per jaar, te draaien en keren. Op deze manier verdeel je de drukbelasting en profiteer je zo lang mogelijk van de ondersteuning. Let op, dit is een vereiste om de optimale levensduur van je boxspring te bereiken.
–Ventileren. Last but zeker not least is het goed ventileren van je boxspring en slaapkamer wel het allerbelangrijkst voor het behoud van je boxspring. Dus gooi je dekbed open, zet je raam open en lucht regelmatig alles goed door.
Het goed ventileren van je boxspring en slaapkamer wel het allerbelangrijkst voor het behoud van je boxspring. Dus gooi dagelijks je dekbed open, zet je raam open en lucht regelmatig alles goed door.
Garantie en klacht
Ten allen tijde vragen we je om bij klachten melding te maken bij de chauffeur/monteur. Zorg dat er foto’s zijn gemaakt en dat er contact wordt gezocht met Handerson, bij voorkeur via mail: [email protected].
Händerson hanteert verschillende garantievoorwaarden op verschillende onderdelen/producten.
Op het hoofdbord de onderboxen en poten zit 15 jaar garantie na de datum van aankoop (afbouwend). (Garantie betekent (bij een gegronde klacht) een gratis reparatie of een vervangend artikel als het artikel niet gerepareerd kan worden.)
Matrassen: De matrasgarantie is bij Händerson als volgt opgebouwd. Händerson hanteert een 5-jarige afbouwende garantie voor matrassen.
1ste jaar: volledige garantie
1 – 2 jaar: 20% afschrijving
2 – 3 jaar: 40% afschrijving
3 – 4 jaar: 60% afschrijving
4 – 5 jaar: 80% afschrijving
Na 5 jaar: 75,- voorrijkosten
Topmatrassen:
Deze vallen buiten de garantie in het kader van hygiëne.
Showroommodellen:
De garantie is niet van toepassing op het ligcomfort, het uiterlijk of eventuele beschadigingen aanwezig bij afname of aflevering van het product. De hardheid van matrassen kan nooit aangepast worden bij showroommodellen.
Handerson boxspringmatrassen mogen binnen 120 dagen worden omgeruild, met uitzondering van showmodellen. Je dient het matras wel minimaal 21 dagen te hebben uitgeprobeerd. Er kan eenmalig kosteloos gebruik worden gemaakt van de 120 dagen omruilgarantie. De boxspringmatrasmaten die in aanmerking komen voor de omruilgarantie: 80×200/210/220x20cm, 90×200/210/220x20cm en 100×200/210/220x20cm.
Voorbeeld:
Je hebt nu een stevig matras in de afmeting 90x200cm, het matras blijkt na 21 dagen slapen toch te stevig te zijn. Het matras komen wij kosteloos omruilen tegen een medium variant.
Wanneer je daarna nogmaals aanspraak wil maken op het omruilen, zijn wij genoodzaakt om een bedrag van € 85,00 euro per matras (service- en administratiekosten) in rekening te brengen. Als het product beschadigd/bevuild/stuk is vervalt de garantie.
Voorbeeld:
Je hebt het matras kosteloos om laten ruilen tegen een hardere/zachtere variant, het matras slaapt na het omruilen niet naar wens. Om te zorgen dat het matras na de tweede omruiling wél naar wens slaapt, willen we je vragen om naar de showroom te komen om proef te liggen. Er wordt daarna een omruilmoment ingepland, de kosten hiervoor bedragen € 85,00 euro per matras en zijn voor rekening van de klant.
Let op: wil je het matras ruilen tegen een andere afmeting, dan bedragen de kosten voor eigen rekening.
Voorbeeld:
Je hebt nu twee losse matrassen van 90x200cm, je wilt deze omruilen tegen één groot matras van 180x200cm. Dat kan, de bijkomende kosten hiervoor bedragen € 624,00 euro en zijn voor rekening van de klant.
Staat je vraag er niet tussen of kunnen we je nog ergens mee helpen? Neem contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers helpen je graag en hebben een antwoord op iedere vraag. [email protected].